Naslov Autohtona hrvatska vina u turizmu
Naslov (engleski) CROATIAN INDIGENOUS WINES IN TOURISM
Autor Lea Čanić
Mentor Nikolina Gaćina (mentor)
Član povjerenstva Dijana Mečev (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Beljo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nikolina Gaćina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel studija menadžmenta i turizma) Šibenik
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Vinski turizam je selektivni oblik turizma koji značajno prinosi atraktivnosti turističke
destinacije, a za njegov razvoj potrebno je da turistička destinacija ispunjava određene
prirodne kriterije: klima i tlo, geografski položaj, nagib, nadmorska visina i izloženost. Vinski
turizam poprima sve veće razmjere, pa tako na svjetskoj razini može se istaknuti kako su
najveći izvoznici vina u vremenskom periodu od 2015. do 2019. godine bili Italija, Francuska
i Španjolska. Ove tri zemlje su glavne izvoznice vina u svijetu te je u istima vinski turizam
značajno razvijen. S obzirom da Republika Hrvatska ima povoljnu klimu, geografski položaj
te ispunjava ostale prirodne uvjete važno je istaknuti kako isti pozitivno utječe na razvoj
turizma u cijelosti. U prilog istog važno je spomenuti i činjenicu da iz godine u godinu na
području Istre, Dalmacije i kontinentalne Hrvatske evidentiran je sve veći broj domaćih i
stranih turista koji uživaju u gastronomiji i autohtonim vinima ovih vinski regija.
Najpoznatije autohtono vino s područja Iste je istarska malvazija, a najbolje uspijeva na
području Bujštine. Najbolje vinske sorte na području Dalmacije uspijevaju na Pelješcu
(Plavac mali, Dingač i Postup) i otoku Hvaru (Bogdanuša), dok na području kontinentalne
Hrvatske je najbolja graševina.
Sažetak (engleski) Wine tourism is a selective form of tourism that significantly contributes to the attractiveness
of a tourist destination, and for its development it is necessary that the tourist destination
meets certain natural criteria: climate and soil, geographical position, slope, altitude and
exposure. Wine tourism is gaining momentum, so at the global level it can be pointed out that
the largest exporters of wine in the period from 2015 to 2019 were Italy, France and Spain.
These three countries are the main exporters of wine in the world and wine tourism is
significantly developed in them. Given that the Republic of Croatia has a favorable climate,
geographical position and meets other natural conditions, it is important to point out that it
has a positive impact on the development of tourism as a whole. In support of this, it is
important to mention the fact that from year to year in Istria, Dalmatia and continental
Croatia is recorded an increasing number of domestic and foreign tourists who enjoy the
gastronomy and indigenous wines of these wine regions. The most famous indigenous wine
from the area of Ista is Istrian Malvasia, and it thrives best in the Buje region. The best wine
varieties in Dalmatia thrive on Pelješac (Plavac mali, Dingač and Postup) and the island of
Hvar (Bogdanuša), while in continental Croatia it is the best Graševina.
Ključne riječi
autohtona vina
vinski turizam
vinogradarstvo
Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
autochthonous wines
wine tourism
viticulture
Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:710460
Studijski program Naziv: Turistički menadžment; smjerovi: Turistički menadžment, Informatički menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-22 07:00:03