specijalistički diplomski stručni
ANALIZA POTRAŽNJE ZA AUTOMOBILIMA U REPUBLICI HRVATSKOJ KORISTEĆI GOOGLE TRENDS

Dragan Kafadar (2016)
Veleučilište u Šibeniku
Podaci o radu
NaslovANALIZA POTRAŽNJE ZA AUTOMOBILIMA U REPUBLICI HRVATSKOJ KORISTEĆI GOOGLE TRENDS
AutorDragan Kafadar
Voditelj/MentorAna Perišić (mentor)
Sažetak rada
Prediktivna analitika obuhvaća razne statističke tehnike od prediktivnog modeliranja, strojnog učenja do rudarenja podacima kojima analizira činjenice iz prošlosti i sadašnjosti kako bi napravila predviĎanja budućih odnosno nepoznatih događaja, te je primjenjiva u gotovo svim oblicima poslovanja. Cilj ovoga rada je ispitati mogućnosti korištenja podataka dobivenih putem pretraživačkih upita u svrhu predikcije potražnje za automobilima. Korišteni su podaci dobivenim putem internetske tražilice Google, to jest koristeći alat Google Trends. Google Trends je besplatni online alat pomoću kojega korisnik na jednostavan način može vidjeti što ljudi pretražuju na internetu u određenom vremenskom razdoblju. Analizirano je razdoblje od 2005. do 2015. godine u Republici Hrvatskoj, gdje su korišteni mjesečni podaci o novoregistriranim automobilima i mjesečni podaci o pretraživačkim upitima dobivenih putem internetske tražilice Google. Pokazano je kako pretraživački upiti i potražnja za automobilima imaju sličnu dinamiku.
Ključne riječipredikcija Google Trends automobili potražnja
Naslov na drugom jeziku (engleski)Analysis of automotive sales in Croatia by using Google Trends
Povjerenstvo za obranuDivna Goleš (predsjednik povjerenstva)
Ivana Beljo (član povjerenstva)
Ana Perišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjVeleučilište u Šibeniku
MjestoŠibenik
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment
Akademski / stručni nazivstručni/a specijalist/specijalistica menadžmenta
Kratica akademskog / stručnog nazivaSruč.spec.oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-06
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Predictive analytics encompasses various statistical techniques from predictive modeling, machine learning, and data mining that analyze both current and historical facts in order to predict future events. Predictive analytics can be applied to almost any type of business. The aim of this paper is to examine the possibility of using data obtained through search queries in order to predict automotive sales. The data were obtained through internet search engine Google, using Google Trends tool. Google Trends is a free online tool which shows what people search on the internet in a specific time period. The analysis was performed for the period from 2005 to 2015. Monthly data of newly registered cars in Croatia and monthly data of search queries through internet search engine Google were obtained. The results confirmed similar dynamics of search queries and automotive sales.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)prediction Google Trends automotive sales demand
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:143:359338
PohranioNives Paškov Milošević