Naslov Metode, alati i platforme za online poučavanje 1
Naslov (engleski) METHODS, TOOLS AND PLATFORMS FOR ONLINE TEACHING
Autor Josipa Baljkas Klisović
Mentor Želimir Mikulić (mentor)
Član povjerenstva Ivan Livaja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Milan Hrga (član povjerenstva)
Član povjerenstva Želimir Mikulić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku Šibenik
Datum i država obrane 2021-10-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija
Sažetak Sve brži razvoj digitalne tehnologije donosi promjene u društvu, osobito u procesu odgoja i
obrazovanja. Spremni ili nespremni na takve promjene, život nas s vremena na vrijeme
iznenadi neočekivanim situacijama. Jedna od takvih je nagli prelazak svih sudionika odgojnoobrazovnog procesa na online nastavu tijekom pandemije uzrokovane korona virusom.
Roditelji, učenici i učitelji su se našli pred velikim izazovom održati sustav, odnosno privesti
nastavnu godinu do kraja. Uz svakodnevne preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja oko
održavanja online nastave, odabir metoda i alata za uspješno poučavanje je bio ipak na samim
učiteljima.
U ovom završnom radu, osim teoretskog dijela, provedeno je i istraživanje kako bi se ispitali
stavovi učitelja osnovnih i srednjih škola kod korištenja metoda, alata i platformi za online
poučavanje. Postavljene su tri hipoteze od kojih jedna nije potvrđena. Upravo kod nje,
pretpostavka je bila da postoji značajna razlika u korištenju metoda, alata i platformi za online
poučavanje kod učitelja koji rade u osnovnim u odnosu na one u srednjim školama. Uvidom u
odgovore ispitanika vidljivo je da su odgovori podjednako zastupljeni. Zaključak je da je do
toga došlo zbog mogućnosti eksperimentiranja procesom online nastave pa su učitelji
videokonferencijske alate i metode odabirali razmatrajući više faktora (dob, razred, vrijeme,
potrebe učenika i sl.) i prilagođavajući se unutar područja u kojem djeluju. Koliko su u tome
bili uspješni oni koji su svoje informatičko predznanje ocijenili početnim, ostavljamo za neka
druga istraživanja. Činjenica jest da kvalitetno poučavanje nije urođena vještina svakog od nas
i da se ona uči, vježba i stalno usavršava.
Sažetak (engleski) The accelerating development of digital technology is bringing changes in society, especially in the
process of education. Prepared or unprepared for such changes, life surprises us with unexpected
situations from time to time. One of these situations is the sudden transition to online teaching of all
participants in the educational process during the pandemic caused by the corona virus. Parents, students
and teachers faced a great challenge to maintain the system, i.e. to bring the school year to an end. With
the daily recommendations of the Ministry of Science and Education regarding online teaching, the
choice of methods and tools for successful teaching was still up to the teachers themselves.
In this final paper, in addition to the theoretical part, a research was conducted to examine the attitudes
of primary and secondary school teachers in the use of online teaching methods, tools and platforms.
Three hypotheses have been set, one not being confirmed. Precisely with that theory, the assumption
was that there is a significant difference in the use of online teaching methods, tools and platforms
among primary school teachers compared to those in secondary schools. An insight into the answers of
the respondents shows that the answers are equally represented. The conclusion is that this was due to
the possibility of experimenting with the online teaching process, so teachers chose videoconferencing
tools and methods by considering several factors (age, class, time, student needs, etc.) and adapting
within the area in which they operate. How successful were those who assessed their IT background as
initial will be left for some other research. The fact is that good teaching is not an innate skill of each
of us and that it is learned, practiced and improved constantly.
Ključne riječi
online nastava
platforme
metode
poučavanje usmjereno na učenike
Ključne riječi (engleski)
online teaching
platforms
methods
student-centered teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:137630
Studijski program Naziv: Poslovna informatika Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne informatike (bacc.inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-27 07:09:33