Naslov Komunikacija i motivacija zaposlenika
Naslov (engleski) EMPLOYEE COMMUNICATION AND MOTIVATION
Autor Marija Dereta
Mentor Gina Lugović (mentor)
Član povjerenstva Jelena Šišara (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Radić Lakoš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gina Lugović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel studija menadžmenta i turizma) Šibenik
Datum i država obrane 2021-10-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Komunikacija zaposlenika je razmjena informacija, ideja i osjećaja između zaposlenika i menadžera tvrtke. To
se može dogoditi verbalno ili elektronički na različitim medijima kao što su elektronska pošta, mobilne
aplikacije, intraneti i alati za suradnju. Komunikacija s zaposlenicima ključna je za zdravlje i snagu tvrtke. Svaki
komunikacijski proces sastoji se od nekoliko bitnih sastavnica – izvora, poruke, medija, primatelja i povratne
informacije. Razumijevanje ovih sastavnica komunikacijskog procesa (uz dodatne sastavnice, buka i kontekst)
ključno je za razumijevanje cjelokupne ideje komuniciranja. Motivacija je nematerijalna, teško ju je izmjeriti i
izuzetno je teško kontrolirati, ali je olakšavajuća ako se radi ispravno. Predstavlja psihološki proces koji
ponašanju daje svrhu i smjer, sklonost ka svrhovitom ponašanju kako bi se postigle specifične, nezadovoljene
potrebe. Motivacija ima značajnu ulogu u svakom poduzeću. Tijekom povijesti razvile su se različite teorije
motivacije koje opisuju na koji način se može postići motiviranost kod individualaca. U tu svrhu vrlo je važno
poznavati čimbenike motivacije, koji mogu biti unutarnji i vanjski. Vanjski čimbenici obično su materijalni i
predstavljaju neku vrstu naknada i plaća. Unutarnji čimbenici su teško mjerljivi, a obično se odnose na postupke
koje zaposlenik radi iz vlastite zadovoljštine. Motivacija i komunikacija u poduzeću izuzetno su važan čimbenik
normalnog rada i funkcioniranja poduzeća. Osim toga, oni su važan čimbenik za poboljšanje rada poduzeća.
Istraživanja pokazuju da se poboljšanjem motivacije i komunikacije u poduzeću može poboljšati atmosfera
poduzeća, povećati profitabilnost, smanjiti bolovanja, smanjiti otkaze, smanjiti odsustva s radnog mjesta,
povećati zadovoljstvo zaposlenika poslom i ukupne prihode tvrtke. Menadžeri poduzeća bi trebali biti svjesni
važnosti implementacije različitih oblika poboljšanja motivacije i komunikacije u poduzeću i koristiti ove
čimbenike za dobrobit poduzeća.
Sažetak (engleski) Employee communication is the exchange of information, ideas and feelings between an employee and a
company manager. This can happen verbally or electronically on a variety of media such as email, mobile apps,
intranets, and collaboration tools. Communication with employees is key to the health and strength of the
company. Each communication process consists of several essential components - sources, messages, media,
recipients and feedback. Understanding these components of the communication process (with additional
components, noise, and context) is key to understanding the overall idea of communication. Motivation is
intangible, difficult to measure and extremely difficult to control, but it is facilitating if done correctly. It is a
psychological process that gives behavior purpose and direction, a propensity for purposeful behavior to achieve
specific, unmet needs. Motivation plays a significant role in any business. Throughout history, various theories
of motivation have been developed that describe how motivation can be achieved in individuals. To this end, it
is very important to know the motivational factors, which can be internal and external. External factors are
usually material and represent a kind of compensation and wages. Internal factors are difficult to measure, and
usually relate to actions that an employee does for their own satisfaction. Motivation and communication in the
company are an extremely important factor in the normal operation and functioning of the company. In addition,
they are an important factor in improving the performance of the company. Research shows that improving
motivation and communication in a company can improve the company atmosphere, increase profitability,
reduce sick leave, reduce layoffs, reduce absenteeism, increase employee job satisfaction and overall company
revenue. Company managers should be aware of the importance of implementing various forms of improving
motivation and communication in the company and use these factors for the benefit of the company.
Ključne riječi
komunikacija
motivacija
zaposlenici
poduzeće
Ključne riječi (engleski)
communication
motivation
employees
company
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:328503
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica menadžmenta (Sruč.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-26 09:16:58