Naslov KOMUNIKACIJSKI STILOVI S NAGLASKOM NA ASERTIVAN KOMUNIKACIJSKI STIL
Naslov (engleski) COMMUNICATION STYLES WITH AN EMPHASIS ON AN ASSERTIVE COMMUNICATION STYLE
Autor Nikolina Bratić
Mentor Ivica Poljičak (mentor)
Član povjerenstva Dragan Zlatović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Livaja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Poljičak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel studija menadžmenta i turizma) Šibenik
Datum i država obrane 2017-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Ovim radom prikazuje se pojam komunikacije, vrste komunikacije, stilovi komunikacije, te asertivan stil komunikacije, tehnike asertivnog komuniciranja i asertivni treninzi. Riječ komunikacija dolazi od latinske riječi communicatio što znači priopćavanje. Kroz komunikaciju ljudi priopćavaju svoje stavove, potrebe i namjere drugim ljudima. Uspješna komunikacija temelji se na međusobnoj usklađenosti verbalnih i neverbalnih poruka. Poslovna komunikacija je i znastvena disciplina koja se bavi proučavanjem komunikacije poslovne organizacije. Poslovno komuniciranje obuhvaća komuniciranje među skupinama i osobama zbog obavljavnja poslovnih aktivnosti. Pasivnost je osobina kod nekih ljudi da se povlače pred prilikom da kažu što zaista misle i osjećaju, da jednostavno odustaju od zadovoljenja svojih potreba i da na sve načine pokušavaju izbjeći konflikt s drugima. Kod agresivnih ljudi ponekad je jači poriv za dominacijom ili potlačivanjem drugih nego za provođenjem svojih prava. Oni često koriste povišen ton, pokazuju bijes, naređuju, prijete i navaljuju. Osobe sa pasivno – agresivnim stilom o sebi misle da su nemoćni i slabi. Riječ je o zamaskiranoj agresivnosti koju ne iskazujemo otvoreno i direktno, već posredno, zbog toga što bi iskazivanje agresije moglo imati negativne posljedice sa kojima se ne želimo suočiti. Općenito ovaj stil komunikacije izgleda kao pasivan, ali je u njegovoj osnovi agresivnost. Osobe koje se koriste ovim stilom
komuniciranja se uvijek nalaze u ulozi žrtve i ponosno je ističu negodujući nad nepravdom koju nisu ni pokušali spriječiti. Asertivnost je vještina komuniciranja koja se stječe tijekom života Biti asertivan znači aktivno se zauzimati za sebe i svoja prava, iskazivati svoje potrebe i stavove na direktan, nedvosmislen i otvoren način, uvažavajući i ne ugrožavajući time druge. Ovakvo ponašanje je korisno u svim potencijalno frustrirajućim socijalnim kontaktima, kada su ugroženi interesi ili potrebe neke osobe, kada se osoba nađe pred neopravdanim zahtjevom drugih, ili naprosto zahtjevom koji želi da odbije, kada su joj ugrožena prava ili se nađe pred bilo kakvom vrstom nepravde. Asertivni treninzi diljem svijeta su postali popularni upravo zato što su ljudi shvatili mnogostruke koristi od usvajanja ovih vještina. Profesionalno vođenje kroz asertivni trening može vas uputiti u sve bitne aspekte asertivne komunikacije, pobjeđivanje strahova vezanih za socijalnu interakciju i dati vam praktične savjete za uvježbavanje i dalje razvijanje usvojenih vještina. Asertivni trening odvija se u dvije faze: prva je sistematsko vježbanje asertivnosti tijekom savjetodavog rada, a druga, sistematsko upražnjavanje asertivnosti u realnim životnim sitacijama.
Sažetak (engleski) This paper shows the concept of communication, the type of communication, the communication styles, and the assertive style of communication, the techniques of assertive communication and assertive training. The word communication comes from the latin word ''communicatio'' what means statement/announcement. Through communication people state their opinions, needs and intentions. Successful communication is based on mutual balance of verbal and nonverbal messeges. Business communication is also a scientific discipline which deals with studying communication of business organization. Business communication covers communication between groups and individuals because of performing business activities.Passiveness is some peoples feature that makes them back down in front of the opportunity to say what they really mean and feel, to simply give up of satisfying their needs and to, in every way possible, try avoid conflict with others. In case of the aggressive people, urge to dominate and oppress others is stronger than urge to implementate their rights. They often use elevated tone, show anger, command, threat and insist. People with passive-aggressive style think about themselves that they are powerless and weak. It's all about camouflaged aggressiveness which we don't show open and directly, we show it indirectly, because showing aggression might have negative consequences which we don't want to deal with. In general, this communication style looks like passive, but in his core it is aggressive.People who use this communication style always have the role of victim and proudly point that out, complaining about injustice which they didn't even try to stop. Assertiveness is communication skill that acquires through the whole life. To be assertive means actively stand up for yourself and for your rights, show your needs and opinions in a direct, unambiguous and open way, considering and not threatening others with it. This kind of behaviour is helpful in every potential frustrating social contacts, when interests or needs of the other person are under a threat, when the person comes in front of the unjustified demand of the others, or simply a demand which he wants to turn down, when his rights are threatened or he finds himself in front of any kind of injustice. Assertive training all over the world became popular exactly because people understood many benefits of learning this skill. Professional leading through assertive training can get you to every important aspect of assertive communication, win the fears of social interaction and give you practical advice for training and continuously developing learned skills. Assertive training happens in two phases: the first one is systematically practicing assertiveness through advisory work, and the other one, systematically practicing assertiveness in real life situations.
Ključne riječi
komunikacija
verbalna i neverbalna komunikacija
poslovna komunikacija
komunikacijski stilovi
asertivni treninzi
Ključne riječi (engleski)
communication
verbal and non-verbal communication
business communication
communication styles
assertive training
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:186934
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Turistički menadžment, Informatički menadžment Smjer: Turistički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-25 10:49:59