Naslov Strateške opcije: akvizicije i spajanje i strateški savezi
Naslov (engleski) STRATEGIC OPTIONS: ACQUISITIONS AND MERGERS AND STRATEGIC ALLIANCES
Autor Matea Erlić
Mentor Ana Vukičević (mentor)
Član povjerenstva Anita Grubišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Šišara (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Vukičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Menadžment) Šibenik
Datum i država obrane 2020-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Strategijski menadžment je presudan za dugoročnu uspješnost organizacija, te sadrži preduvjet za uspješno određivanje i postizanje najvažnijih i dugoročnih poslovnih ciljeva. Formuliranje i primjena strategije uvijek su bile ključne aktivnosti i funkcije menadžmenta, a dobra strategija i njena uspješna primjena najpouzdaniji znakovi kvalitetnog menadžmenta. Kod određivanja općeg smjera rasta i razvoja organizacije, menadžment mora odlučiti između mnogih strateških opcija, a ovisno o konkretnoj unutarnjoj i vanjskoj situaciji organizacije i njezinim aktualnim i dugoročnim potrebama i ciljevima. Rast poduzeća jedan je od najvažnijih trendova današnjice, te se veliki broj poduzeća odlučuje upravo za strategije rasta i razvoja. Moguće je razlikovati dvije osnovne strateške opcije postizanja eksternog rasta i razvoja, a to su: akvizicije i spajanje i strateški savezi. Akvizicije i spajanje predstavljaju načine ostvarivanja razvojnih ciljeva kupnjom ili spajanjem s drugim poslovnim subjektom. Jedna od osnovnih ideja spajanja i akvizicija je generiranje vanjskog rasta, odnosno povećanje veličine poduzeća i njegove tržišne moći, ali i povećanje toka gotovine nakon spajanja i akvizicije. Strateški savezi se razlikuju od drugih vrsta sporazuma zato što nastaju zbog ostvarivanja dugoročnih ciljeva i planova poduzeća, te su usmjereni na jačanje vlastite konkurentske pozicije na tržištu. Svrha i cilj rada je da se akvizicije i spajanja i strateški savezi što više približe, a zatim i angažiraju u poduzećima. Suradnjom i udruživanjem poduzeća ili kupnjom drugih poduzeća, razvijali bi se na tržištu i zajedno ostvarivali konkurentsku prednost, a samim time i zacrtane ciljeve.
Sažetak (engleski) Strategic management is crucial for the long-term success of organizations, and contains a precondition for the successful determination and achievement of the most important and long-term business goals. Formulation and implementation of strategy have always been the key activities and management functions, so a good strategy and its successful implementation are the most reliable signs of quality management. In determining the general direction of growth and development of the organization, management must decide between many strategic options, depending on the specific internal and external situation of the organization and its current and long-term needs and goals. The growth of the company is one of the most important trends today, so a large number of companies use a growth and development strategy. It is possible to distinguish two basic strategic options for achieving external growth and development, such as: acquisitions and mergers and strategic alliances. Acquisitions and mergers are ways of achieving development goals by purchasing or merging with another business entity. One of the basic ideas of mergers and acquisitions is to generate external growth, that is, to increase the size of the company and its market power, but also to increase the cash flow after mergers and acquisitions. Strategic alliances differ from other types of agreements because they arise to achieve long-term goals and plans of the company, and they are directed at strengthening their own competitive position in the market. The purpose and goal of the work is to bring acquisitions and mergers and strategic alliances as close as possible, and also engage in companies. By cooperating and merging companies or buying other companies, they would develop in the market and together achieve a competitive advantage, and set goals.
Ključne riječi
strategijski menadžment
strateške opcije
akvizicije i spajanja
strateški savezi
Ključne riječi (engleski)
strategic management
strategic options
acquisitions and mergers
strategic alliances
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:735276
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica menadžmenta (Sruč.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-11 08:40:42