Naslov Računalna infrastruktura kao usluga u oblaku za mala poduzeća
Naslov (engleski) COMPUTER INFRASTRUCTURE AS A CLOUD SERVICE FOR SMALL BUSINESSES
Autor Neven Medić
Mentor Želimir Mikulić (mentor)
Član povjerenstva Milan Hrga (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Želimir Mikulić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Beljo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Odjel studija menadžmenta i turizma) Šibenik
Datum i država obrane 2020-07-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Usluge u oblaku dijele se na četiri glavne kategorije, a to su: IaaS, SaaS, PaaS i Serverless. Iako su na prvi pogled ove četiri kategorije jako slične, one su zapravo veoma različite i korisnici koji žele u svoje poslovanje primijeniti jednu od usluga moraju razumjeti kojim elementima stoga upravljaju oni, a kojim pružatelj usluga. U ovom završnom radu detaljno je analiziran i opisan IaaS kao usluga u oblaku s fokusom na primjenu IaaS-a u malim poduzećima. Mala poduzeća mogu ostvariti velike prednosti korištenjem usluga u računalnom oblaku, posebno IaaS-a. Glavna prednost je drastično smanjenje troškova, jer kada korisnici posluju putem IaaS-a nemaju potrebu za ulaganjem u računalne resurse već iste iznajmljuju od odabranog pružatelja usluga i koriste putem interneta. Također velika je ušteda što korisnici ne moraju zapošljavati IT stručnjake za održavanje infrastrukture, već o svemu tome brine pružatelj usluga. Kako bi budući korisnici odabrali pružatelja usluga koji će najbolje odgovarati njihovim poslovnim potrebama potrebno je proučiti ponude koje pružatelji usluga nude oglašavajući se na Internetu, odnosno na njihovim službenim web stranicama. Gartnerov magični kvadrant može uvelike pomoći korisnicima pri odabiru pružatelja usluga, jer se u njemu mogu naći detaljne analize i korisni savjeti koji pružaju uvid u smjer i tržišnu zrelost pružatelja usluga. Budućim korisnicima od izuzetne je važnosti znati koju razinu kvalitete usluge (QoS) mogu očekivati od pružatelja usluge čije obveze i jamstva su definirane posebnim ugovorom ili prilogom glavnom ugovoru. QoS korisnicima pruža jamstvo, to jest garanciju da će se im pružatelji usluga osigurati ugovorenu brzinu prijenosa podataka, propusnost, očekivana i maksimalna kašnjenja te druge parametre kvalitete usluge na razini navedenoj u ugovoru. Takva vrsta ugovora zove se ugovor o razini usluge – SLA.
Sažetak (engleski) Cloud services fall into four main categories, namely: IaaS, SaaS, PaaS, and Serverless. Although at first glance these four categories are very similar, they are actually very different and users who want to apply one of the services in their business must understand which elements are therefore managed by them and which by the service provider. In this final paper, IaaS as a cloud service with a focus on the application of IaaS in small businesses is analyzed and described in detail. Small businesses can get the most out of doing business through the cloud, or IaaS. The main advantage is the drastic reduction of costs, because when users do business through IaaS, they do not need to invest in computer resources, but rent and use them via the Internet with the delivery of a previously selected service provider. It is also a big savings that users do not have to hire IT experts to maintain the infrastructure, but all this is taken care of by the service provider. In order for future users to choose the service provider that will best suit their business needs, it is necessary to study the offers that service providers offer by advertising on the Internet, or on their official website. Also, the Gartner Magic Quadrant can greatly assist prospective customers in choosing a service provider, as it provides visual imagery, detailed analysis, and useful tips that provide insight into the direction and market maturity of service providers. QoS and SLA for cloud computing are very important for future users, but also for service providers. QoS provides users with a guarantee, ie a guarantee that their service providers will be provided with the agreed data transfer speed, flow, delays and other parameters specified in the contract. This type of contract is called a service level agreement – SLA.
Ključne riječi
IaaS
Serverless
QoS
SLA
IT
Ključne riječi (engleski)
cloud services
IaaS
QoS
SLA
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:530745
Studijski program Naziv: Turistički menadžment; smjerovi: Turistički menadžment, Informatički menadžment Smjer: Informatički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-24 09:10:01