Naslov PRIMJENA NORMI U INFORMACIJSKOM SUSTAVU
Autor Luka Karin
Mentor Ivan Livaja (mentor)
Član povjerenstva Želimir Mikulić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jerko Acalin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Livaja (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Šibeniku (Menadžment) Šibenik
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijsko i programsko inženjerstvo
Sažetak ITSM se odnosi na sve aktivnosti koje su uključene u dizajniranje, stvaranje, isporuku, podršku i upravljanje životnim ciklusom IT usluga. ITSM objedinjuje ljude, procese i tehnologiju, da bi se ostvarila željena kvaliteta usluga.
ITIL je skup koncepata i praksi za upravljanje IT uslugama (ITSM) koje su usredotočene na usklađivanje IT usluga sa potrebama poslovanja, a ISO je najveća međunarodna organizacija za donošenje normi i standarda koju čine predstavnici raznih normizacijskih tijela. ITIL se sastoji od pet osnovnih slojeva, a to su: strategija usluga, dizajn usluga, tranzicija usluga, korištenje usluga, kontinuirano poboljšanje usluga. Dok se ISO sastoji od šest grupa u koje su podijeljene norme, kao što su: informacijska sigurnost, kontinuitet, otpornost i oporavak, upravljanje rizikom i usklađenost, upravljanje kvalitetom, upravljanje IT-om i upravljanje uslugama, zdravlje, sigurnost i održivost. Razlika ne utječe na njihovu primjenu i zastupljenost unutra IT organizacija, štoviše sve organizacije bih trebale pristupiti korištenju ovih normi jer njihova primjena se pokazala uvelike korisnom. Brojna istraživanja su pokazala da primjena ITIL i ISO normi pridonosi organizaciji, te pruža bolji i kvalitetniji rad IT organizacije.
Sažetak (engleski) ITSM refers to all activities that are involved in the design, creation, delivery, support and life cycle management of IT services. ITSM integrates people, processes and technology to deliver the desired quality of service.
ITIL is a set of IT service management concepts and practices (ITSM) focused on aligning IT services with business needs, and ISO is the largest international standards and standards organization made up of representatives of various standardization bodies. ITIL consists of five basic layers, namely: service strategy, service design, service transition, service operation, continuoual service improvement. While ISO consists of six groups into which standards are divided, such as: information security, continuity, resilience and recovery, risk management and compliance, quality management, IT governance and service management, health, safety and sustainability. The difference does not affect their application and representation within IT organizations, moreover, all organizations should approach the use of these standards as their implementation has proven to be very useful. Numerous studies have shown that the application of ITIL and ISO standards contributes to the organization, and provides better and better quality work of the IT organization.
Ključne riječi
ITSM
ITIL
ISO
norma
IT organizacija
Ključne riječi (engleski)
ITSM
ITIL
ISO
standard
IT organization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:143:656549
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Turistički menadžment, Informatički menadžment Smjer: Informatički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-27 12:17:20