Abstract | Poslovanje poduzeća u uvjetima suvremene ekonomije podrazumijeva kontinuirano istraživanje
tržišta za potrebe segmentacije tržišta, razvoja proizvoda, prodaje, promidžbenih kampanja i dr.
Istraživanje tržišta je planirani i organizirani oblik marketinške aktivnosti poduzeća s ciljem
prikupljanja informacija o potrošačima, nepotrošačima, cijenama, konkurenciji, distribuciji te
tržištu na kojem poduzeće posluje ili namjerava poslovati. Ovisno o cilju istraživanja razlikuju se
tri temeljne vrste istraživanja: izviđajna, opisna i uzročna istraživanja. Kada se u postupku
istraživanja tržišta traži uzročna povezanost dviju ili više varijabli primjenjuje se postupak
eksperimenta, a ukoliko se traže pokazatelji potrošnje, struktura potrošača i drugi elementi koji
opisuju i analiziraju zbivanja na tržištu primjenjuje se izviđajno i opisno istraživanje.
Prema provedenom istraživanju Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije
prikazani su i analizirani ekonomski i socio-demografski pokazatelji ovih županija. Dobiveni
rezultati pokazuju da su promatrane županije daleko od prosjeka Republike Hrvatske i najbolje
županije, a to je Grad Zagreb. No, ipak zadnjih godina svaka od ovih županija ima pozitivan trend
svih pokazatelja te imaju prostora za razvoj i napredak. Analizirani su i prikazani slijedeći
pokazatelji: BDP, BDP po stanovniku, prosječna neto plaća, ukupan prihod poduzetnika,
stanovništvo, saldo migracije s inozemstvom te broj nezaposlenih. |
Abstract (english) | Business operations in the modern economy include continuous market research for market
segmentation, product development, sales, promotional campaigns, etc. Market research is a
planned and organized form of marketing activities of the company to collect information about
consumers, non-consumers, prices, competition, distribution and the market in which the company
operates or intends to operate. Depending on the purpose of the research, there are three basic types
of research: reconnaissance, descriptive and causal research. When a causal relationship between
two or more variables is sought in the market research process, the experimental procedure is
applied, and if consumption indicators, consumer structure and other elements describing and
analyzing market developments are used, reconnaissance and descriptive research is applied.
According to the research of the Split-Dalmatia, Šibenik-Knin and Zadar counties, the economic
and socio-demographic indicators of these counties are presented and analyzed. The obtained
results show that the observed counties are far from the average of the Republic of Croatia and the
best county, which is the City of Zagreb. However, in recent years, each of these counties has a
positive trend of all indicators and has room for development and progress. The following
indicators were analyzed and presented: GDP, GDP per capita, average net salary, total income of
entrepreneurs, population, the balance of migration abroad and the number of unemployed. |